weer in Swaziland, net een film - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Theo Jaarsveld - WaarBenJij.nu weer in Swaziland, net een film - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Theo Jaarsveld - WaarBenJij.nu

weer in Swaziland, net een film

Door: Nelly en Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

03 Juli 2012 | Swaziland, Lobamba

Ja, we zijn weer op reis. Na Dusseldorf stond in Parijs bij onze overstap het grootste toestel ter wereld te wachten. Een heuse “Airbus 380” met 2 verdiepingen. Hij is wel groot hoor. Trouwens we vertrokken rond middernacht en wij zagen dus in vol licht de Eiffeltoren.
Maar hij bracht ons veilig naar Johannesburg en zowel bij stijgen als bij landen konden wij via een webcam meekijken.

En toen met veel slapen door naar Afrika. Wij waren wel heel verbaasd toen wij op de lopende band stonden en Karien opeens zei “Nelly je hebt telefoon”. Het was Inge uit Hlabisa, die ons nog voor de douane welkom heette in Zuid Afrika.
Het nadeel van een heel groot en volgeboekt vliegtuig met 528 passagiers is dat er wel een hele lange rij mensen bij de douane staat!
Het bleek toch niet zo koud in Joburg met 20 graden, maar in de nacht zakt het wel naar het vriespunt. Al snel zaten wij in Shoestrings airport lodge en die middag zijn wij nog naar een mall geweest. En ja hoor ook hier kijkt men naar de EK finale, die eindigde in 4-0.

Op maandag de huurauto gehaald en dus op weg. Hier hebben zij wel 6-baans wegen en na wat zoeken gaan we op pad richting Ermelo. Na de afslagen Sukkelaar en Kippen gewoon rechtdoor rijden.
Je gelooft je ogen niet als een 4x4 ons en onze voorligger inhaalt op een stuk “under repair road” en even later remt.... De chauffeur van de 4x4 stapt uit, haalt een golfclub zichtbaar achteruit zijn auto en wil onze voorligger ermee te lijf, De voorligger rijdt snel achteruit en bijna tegen ons aan. De chauffeur met de golfclub, haalt uit...en mist... Hij haalt boos zijn schouders op. De voorligger is dan al weg en hij vervolgt zijn weg.... Wij denken even dat wij in een film zitten, maar het gebeurt echt gewoon voor onze ogen.

Verder gaat alles goed en wij passeren de grens met Swaziland en met weer stempels in ons paspoort komen wij bij Malandela's bed and breakfast. Wij eten en slapen als rozen na ons potje Rummicub.

Vandaag het Milwane wildpark gedaan. Toch weer veel ”hertjes” gescoord plus veel wrattenzwijnen en niet te vergeten echte nijlpaarden en krokodillen, beide buiten het water.
Hier is de nacht gelukkig niet zo koud en morgen weer verder. Een groot rondje Swaziland is gepland. Tot de volgende keer....

• 03 Juli 2012 - 21:43

Frans En Nel:

Fijn dat jullie een goede vlucht gehad hebben. De scene onderweg in de auto is niet zo leuk om mee te maken.
    Geniet van Swaziland en een goede reis naar Hlabissa.

• 03 Juli 2012 - 21:43

Frans En Nel:

Geniet van Swaziland en een goede reis naar Hlabissa.

• 03 Juli 2012 - 21:54

Els Van Oudheusden:

niet te geloven jullie filmscene,en dan ben je er pas net! Een hele goede reis verder en lieve groeten voor allemaal!!!els en sjef

• 04 Juli 2012 - 04:05

Marjan:

Goede reis weer!

• 04 Juli 2012 - 06:32

Toon Janssen:

Mooi begin, groot vliegtuig, een Eiffeltoorn in het volle licht, een "kast" van een vliegtuig en dan op naar Afrika.
    Een man met een "knuppel", een tocht door het park, beesten, lekkere temperatuur, de kinderen wat wil je nog meer.
    Theo/Nelly heel veel plezier.

Toon.

• 04 Juli 2012 - 07:43

Ine:

had je Jasmijn nog gezien bij de eiffeltoren? Veel plezier.

• 04 Juli 2012 - 08:33

Jacqueline En Chris:

Nou, wat een verhalen al weer ; een giga airbus, verlichtte eifeltoren en dan ook nog belanden in een 'filmset'. maar verder gelukkig goed aangekomen. Veel plezier in Swaziland en straks...bij Inge en Pieter. liefs J & Chr.

• 04 Juli 2012 - 10:13

Frans Melchers:

Lieve Nellie en Theo,

Bedankt voor deze intro.

Heel fijne vakantie!

Ik verheug mij steeds weer op de verslagen van jullie reis.

Heel veel lieve groetjes,

Frans

• 04 Juli 2012 - 11:04

Hallo Nelly En Theo:

Jullie zijn weer goed aangekomen lees ik envolop aan het genieten.
    Heel veel plezier gewenst!!!

groetjes Marion

• 04 Juli 2012 - 14:41

Vera:

Hee lieve Theo&Nelly,

Jep, lekker op reis en al van alles meegemaakt. Morgen dan ook nog die andere dochter en schoonzoon weer een knuffel kunnen geven!
    Die golfclubactie is wel een bizarre, misschien moeten jullie ook iets raars in de achterbak leggen voor dit soort filmscenes...
    Geniet van Rummikub met z'n drie en fijn dat het weer een beetje meevalt, ik ben warempel een beetje verbrand door de NLse zon gister :)
    Groetjes aan Inge, Pieter en Pien! En tot horens! Liefs, Vera.

• 06 Juli 2012 - 07:19

Sabine:

Theo en Nelly,

Wat mooi dat jullie weer op reis zijn en ik mag meegenieten via de steeds weer boeiende reisverslag 'verhalen'. Ik wens jullie een hele fijne en mooie tijd daar samen!