geluk - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Theo Jaarsveld - WaarBenJij.nu geluk - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Theo Jaarsveld - WaarBenJij.nu

geluk

Blijf op de hoogte en volg Theo

30 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Lieve allemaal,

Wij vlogen deze keer met Emirates vanaf Dusseldorf en via Dubai naar Jo'burg oftewel Johannesburg. Wij hebben meer beenruimte en het is nog goedkoper dan de KLM ook.
Weest niet ongerust, zelfs het uitstekende oostelijke deel van Syrie werd vermeden en wij kwamen heelhuids aan in Dubai. Na rolstoel, golfkar, trein, golfkar en weer rolstoel begon het tweede deel van de reis. Wij passeerden ons geliefd Malawi. De hele luchtmacht bestond toen wij er waren en werkten (1992-1995) uit welgeteld één helicopter gevlogen door een Fransman en bedoeld en gebruikt voor de zogenaamde 'cropinspection' door 'Ngwazi the life President Kamuzu Hastings Banda'. En wel helemaal uitgeschreven en wel IEDERE keer. Zo krijg je de krant wel vol.........

Air Malawi bestond toen ook al als de civiele luchtvaartmaatschappij, het gerucht ging dat de vriendin van de president c.q. de 'gastvrouw' van het land Mama Kadzamira in Johannesburg appels ging halen c.q. kopen, per vliegtuig dus. Zo nu weten jullie allemaal de 'roddels' van vroeger.

Na een nachtje in Middelburg. Die plaats bestaat ook in Zuid Afrika rijden wij in onze rode VW Polo verder naar Barberton. Helaas of gelukkig zagen wij daar bij 'Millly's' ook de andere Nederlandse gasten. Wij hadden een zwarte rugzak vergeten, dus negentig kilometer terug. Daarmee verloren wij veel tijd maar goed het zonnetje scheen en wij kwamen langs de afslag 'Geluk'. Dan kan je dag niet meer kapot. Met de rugzak en twee drankjes weer op pad vanaf Middelburg naar Barberton.
Met de TomTom hadden wij het nieuwe huis van Inge, Pieter en Julia zo gevonden. Er stond zelfs een bord met 'Welkom Opa en Oma'. En wij mochten meegenieten van de zelfgebakken 'Brownies'. Heerlijk. Het huis en de tuin (met zandbak) bekeken, alles OK bevonden en zelfs meer dan dat. Zaterdag hebben wij Barberton zelf verkend inclusief het lokale museum. En op zondag naar Kaapsehoop, bekend om zijn wilde paarden. Toen kwam het eerste afscheid er al aan. Wij naar Swaziand en Inge voor haar werk c.q. aanstelling weer eens naar Nelspruit. Eerst vroeg op voor Inge en Nelly om Julia naar haar school/creche te brengen.
Wij hebben Swaziland gehaald en 's avonds lazen wij het goede nieuws: Inge heeft per 1-10 a.s. een formele en ondertekende (!!!!!) aanstelling als arts in Barberton Hospital en wel voor drie jaar. Zucht....., diepe zucht en dat is één..... Nu nog de rest van het papierwerk en daarmee de verblijfsvergunning. Dan lijkt alles klaar. 'Keep the fingers crossed'.
Wij genieten weer in Malandela's van de ondergaande zon bij een Hunter's Dry of een Savanna. De locale en lekkere ciders. We gaan weer naar de Swazi Candles en het marktje en genieten in de avond van het lekkere eten. Wij hebben lekker geen haast en vinden nog een grote toeristen markt op dinsdag, gesponsord door Taiwan. Ja niet overal heeft China het voortouw. Wij hebben nog een dag Szwaziland voor de boeg en dan weer terug naar Barberton en nieuwe avonturen.

Tot horens, Theo en Nelly.

• 30 Juli 2014 - 23:17

Frans Kouwenberg:

Hoi nelly en theo, leuk om weer wat te horen van jullie!
    Had al met Inge contact gehad of jullie er al warenmaar zo te horen gaat alles goed .Ook fijn om te horen dat er schot in alles komt, de eerste hindernis is dus genomen , nu de rest nog.
    Veel plezier nog en een goede reis verder. Groetjes aan inge , pieter en julia.
    Het is hier vandaag weer warm aan het worden ongeveer 24 C en oplopend de komende dagen. grtjs Frans, de "lange

• 30 Juli 2014 - 23:31

Els:

Gefeliciteerd Inge!!!!!! Oeps wat een opluchting!!!!!
    Lieve Nel en Theo, geniet van alles en iedereen!!! knuffel voor jullie allemaal!!!!!
    els

• 31 Juli 2014 - 08:19

Myriam:

Hallo Theo en Nelly,

Wat fijn om jullie reisverslag te lezen. Alsof iweer een beetje bij zijn. Jullie aan de Cider, wij hier aan de automatenkoffie. Geniet van jullie verbliijf aldaar en maak maar veel mooie herinneringen! Warme groet uit kantoor Nijmegen. Myriam en alle andere collega's van voorzieningen

• 31 Juli 2014 - 08:37

Marion Evers:

Goedemorgen Theo en Nelly,

Leuk om weer mee te kunnen genieten van jullie reis.
    Fijn voor jullie om weer bij elkaar te zijn, veel plezier en geniet van al de mooie momenten.

groetjes Marion

• 31 Juli 2014 - 09:28

Jan Bulte:

Dag Theo en Nelly,

Mooi om jullie altijd weer humoristische verslag te lezen.
    Prachtig dat Inge eindelijk haar aanstelling heeft. Nu de rest van de bureaucratische rambam nog.
    Ja, ja, als je alleen al 'Malandela' noemt, komen de prachtige associaties al weer boven (zucht).
    Heel veel groetjes aan Inge, Pieter en Julia. Geniet samen!

groetjes, Jan

• 31 Juli 2014 - 09:51

Johan Snaar:

Goed te lezen dat Inge toch een baan heeft. Dat haalt de zorgen uit de lucht.
    Nu "moeten" jullie dan wel ten volle gaan genieten van een onbezorgde vakantie in een prachtig land.
    Als je terug bent kunnen wij opa's ook weer eens foto's van het kleinkind uitwisselen.

Groeten

Johan

• 31 Juli 2014 - 09:58

Annet:

Hoi Theo en Nelly,

Goed nieuws ! Leuk iets van jullie te lezen. Proficiat voor Inge!
    Geniet van jullie vakantie en het samenzijn met jullie familie. De reis, het klinkt allemaam avontuurlijk: heel veel plezier en hartelijke groeten, Annet

• 31 Juli 2014 - 14:36

Jacqueline:

Hoi Theo en Nel,
    Fijn om dit bericht te lezen en te weten dat jullie weer goed zijn aangekomen. Óók fijn om te lezen dat Inge tóch haar aanstelling heeft gekregen. Wéér een zorg minder....I'll keep my vingers crossed voor de rest van het papierwerk. X (= gekruisde vingers). Rijdt nog een keer langs de afslag 'Geluk'. Misschien helpt het ...
    Geniet van alles en iedereen en vooral van elkaar. Wij bereiden ons voor op een weekje Griekenland..pfffff.
    Lieve groeten van Jacqueline en Chris.

• 31 Juli 2014 - 21:53

Nel Heijnen - Smit:

Dag Nelly en Theo,
    Goed om te lezen dat jullie reis goed verlopen is.
    Ondertussen hebben jullie Barberton en omgeving al verkend en genoten in Swaziland.
    Nog veel fijne dagen en groeten voor Inge, Pieter en Julia.
    Frans en Nel.

• 01 Augustus 2014 - 10:54

Vera:

Ja, na het goede nieuws van Inge kan het genieten van ZuidAfrika en Swaziland helemaal los!
    Fijn dat jullie zo goed zijn geholpen op Dubai.
    Blijf lekker genieten van jullie vakantie en geniet van Julia en het gezelschap van Inge en Pieter.
    Liefs, Vera

• 01 Augustus 2014 - 11:41

Ine:

Tussen het ge ia van de ezel een eindje verderop toch op de hoogte van het laatste nieuws. En gelukkig goed nieuws. Genieten nu maar weer, doen wij ook!

• 01 Augustus 2014 - 12:23

F.Melchers:

Lieve Nellie en Theo,

Wat een bofkonten, weer in het tweede thuisland aangekomen. Wat mooi dat Inge nu haar aanstelling voor de komende 3 jaar heeft gekregen. Ik en jullie een heel mooie vakantie met veel (on)vergetelijke
    (van de rugzak) momenten toe. Vind het heel erg leuk jullie reisverslagen te volgen.

Heel veel lieve groetjes Frans

• 09 Augustus 2014 - 12:27

Sabine:

Hallo Theo en Nelly,

Wat fijn en bijzonder om jullie reisbelevenissen weer mee te mogen lezen. Geniet ervan en heb een goede, gezellige tijd!

Groetjes, Sabine