Noord en Suidkaap plus schaften - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Theo Jaarsveld - WaarBenJij.nu Noord en Suidkaap plus schaften - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Theo Jaarsveld - WaarBenJij.nu

Noord en Suidkaap plus schaften

Door: Theo en Nelly

Blijf op de hoogte en volg Theo

18 Augustus 2014 | Nederland, Nijmegen

Van Noordkaap naar Suidkaap en schaften.

Lieve allemaal,

als jullie dit lezen zitten wij alweer hoog en 'droog' in Nijmegen, maar ik zit het begin nog te typen in 'winters' Barberton en wel met korte mouwen en Nelly is bezig om alles in de koffer en tas te krijgen. De fotoboeken voor Inge, Pieter en Julia zijn wel uit de tas maar wij hebben (weer) teveel gekocht. Kortom onze laatste blog alweer, althans voor deze keer!

Maar terug naar de titel: het is hier 16 km. 'ver' en 9 minuten rijden met onze gehuurde VW Polo om van de Noordkaap naar de Suidkaap te rijden. Ik heb het geklokt en nagekeken. Het zijn dan wel de 'riviertjes', maar toch.... Voor de liefhebbers, die riviertjes liggen tussen Nelspruit en Barberton en wel je gaat erover via de R40. En ….. geen ijs gezien, ook geen ijsberen of pinguins.

Een tweede ding dat ons opviel was de 'uitgebreide' schafttijd. Wij zitten namelijk week 3 op dezelfde plek en of wij nou om 9.32 u., 10.33 u. of 12.04 u. langsrijden naar Barberton: dezelfde wegwerkers zitten altijd te 'schaften'. Kortom wat is de echte schafttijd? Bij ons op kantoor houden wij het op de woensdag ook niet strikt op 30 minuten maar wij gaan toch wel op tijd 'kloppen'.

Wij hebben op dit laatste adres weer 'BVN' en kijken gewoon het Nederlandse '8-uur-Journaal' en op dinsdag hoorden wij dat wij meer 'snoeptomaatjes' moesten eten omdat het Rusland niet inkomt. Nou in Zuid Afrika eet ik nu 'snoeptomaatjes', heerlijk. Goed voorbeeld doet goed volgen, toch??

Vorige week zondag gingen wij naar de Chimpansee-opvang van Jane Goodall. Ja, ook dat bestaat bij Nelspruit en voor de rest hebben wij veel gelezen. Nelly heeft al veel uit en zelfs Theo is aan zijn derde 'Wilbur Smith' bezig en uiteraard was er veel 'shoppen', want er zijn heel veel 'malls'. Inge telt er zeven op een weg door Nelspruit. En er is een bijzonder mooie botanische tuin in Nelspruit, door het vele water geven is hij zelfs in deze droge wintertijd groen!

Op de laatste vrijdag drinken we nog koffie bij Inge en Pieter op de veranda en verbazen ons over de hoeveelheid vogels in hun tuin en Pieter maar steeds zoeken in het grote vogelboek hoe ze heten.
We hebben Julia blij gemaakt met een gieter en ze geeft alle planten in de tuin water!

Vrijdag avond heeft het geregend! Heel bijzonder in deze droge tijd.

Zaterdag zien we elkaar weer op het vliegveld in Johannesburg en reizen allemaal naar Nederland, ook al zijn zij eerder in Nijmegen dan wijzelf! Zij rechtstreeks per KLM naar Amsterdam en wij met Emirates via Dubai (en daar wachten) naar Dusseldorf. Bij de gate in Dubai kwam de grote verrassing: wij waren ge'upgrade' naar business class. Zo vlogen wij de tweede helft van de vlucht in grote luxe. Wij konden kiezen uit de wijnlijst. Kregen champagne voor vertrek, aten van echt servies en de stoelen konden in een volledige slaapstand.
Wij vertrokken wel ruim een uur later door een zandstorm, maar toen zaten wij al 'luxe'.
Onze Karien had de email (uit het vliegtuig) gemist maar zij stond nog wel te wachten in Dusseldorf en in 'Duits-Hollands” weer met veel en harde regen reden wij naar Nijmegen. Lekker douchen en slapen in eigen bed. Heerlijk.
Inmiddels is alles uitgepakt en de eerste twee wassen zijn gedraaid.
Inge,Pieter en Julia hadden ook vertraging (drie uur). Want het KLM toestel was bij de landing in Johannesburg geraakt door bliksem (kan het toestel wel tegen, vraagt wel een extra check, en dat leverde de extra vertraging op). Kortom wij hebben niets te klagen. Morgen weer aan de slag.

Tot ziens, horens, lezens, Theo en Nelly.

• 18 Augustus 2014 - 15:38

Marion Evers:

Goedemiddag Theo en Nelly,

Weer Nederlandse grond onder de voeten lees ik, na een heerlijke vakantie.
    Het weer is hier echt niet geweldig, dat zal afkicken zijn voor jullie, verwarming maar aandoen,
    zo lijkt me.
    Geniet nog even na van alle mooie dingen die jullie gezien en overkomen zijn.

groetjes Marion

• 18 Augustus 2014 - 15:49

Frans En Nel:

Nelly en Theo.
    Weer thuis en al weer direct een verslagje! En nu na genieten.
    Met Inge,Pieter en Julia om jullie heen is dat toch weer extra.
    Zij hadden vertraging en waren best moe. Jullie hebben geboft met de reis.
    Hopelijk komen jullie allemaal de komende dagen weer in het gewone ritme.
    Tot ziens. Frans en Nel

• 18 Augustus 2014 - 17:53

Vera:

Welkom thuis weer. Wat een geluk van die upgrade! Dat moet wel fijn zijn geweest. En die pinguïns van de noordpool komen wel een andere keer. Maar het is weer fullhouse op de Grevinck! Gezellig.
    Tot snel,liefs Vera

• 21 Augustus 2014 - 13:10

Ine:

Net geprobeerd mijn koffer vol te proppen ligt er toch nog een hele berg bovenop!!!!!!!! Teveel gekocht, nee ik heb zoveel dingen bewaard voor de volgende keer, Maar die ene jurk voor Jasmijn en die ene trommel voor Lucas moest kunnen! Ik heb nog een kleine week om een koffer erbij te kopen of Harry voor een oplossing te laten zorgen. Ze zouden uitschuifbare koffers moeten ontwerpen voor ons soort mensen, alhoewel we dan wel over ons budget heengaan.( nadeel van de creditkaart van Harry!!!!!!!!) Dus toch die glitterjurk voor de etalage gekocht, maar geen bonnetje.
    In China had ik ook een upgrade, de hele weg naar buiten kunnen kijken! jammer dat ik niet drink, maar ik mocht wel mijn enorme vlieger in de handbagage meenemen. Zat ik overheerlijk naar de muur te kijken en naar Mongolië in de sneeuw. Uren lang.Tot gauw, Ine