Wij zijn er en de regen is opgehouden - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Theo Jaarsveld - WaarBenJij.nu Wij zijn er en de regen is opgehouden - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Theo Jaarsveld - WaarBenJij.nu

Wij zijn er en de regen is opgehouden

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

27 Juli 2010 | Indonesië, Ubud

Lieve allemaal,

Het was even wachten, WIFI hebben zij hier inmiddels overal maar een internet cafe is tegenwordig moeilijker. maar laten wij bij het begin beginnen. Het was vrijdag ruim voor zessen in de ochtend toen Sander aanbelde. Tegen de verwachting in moesten wij door de Vierdaagse drukte heen. Zij liepen op de heenweg namelijk over de Heyendaalseweg maar wij waren ruimschoots op tijd voor de rtein, Zelfs zoveel dat wij een trein eerder konden nemen, maar in Arnhem kwam de verrassing. Drie minuten voor vertrek moesten wij toch naar een ander perron en dat met al die trappen. Met hulp van Nelly en een conducteur het toch gehaald. Toen via Dubai en Jakarta naar Denpasar op Bali. Het was een lange zit in de kist maar wij zijn er en alle bagage kwam van de band in Denpasar. Toen werd het nog een heel gezoek tussen de vele afhaalders maar in een keer stond er onze naam. En wij werden naar ons eerste verblijf gebracht. Moe en voldaan eerst maar een kort slaapje en toen in Seminyak wat rondgelopen en gegeten. 's Avonds nog even een biertje aan het strand en het Nederlandse nieuws op BVN gekekenen toen maar weer vroeg onder de veren.

De volgende dag naar een tempel. Er was net een danscompetitie geweest en veel danseressen in Balinese kledij waren er nog. kortom goed voor teveel foto's.

Na een rustige nacht op pad naar Ubud en ja hoor, kamer met uitzicht op een sawah plus een zwembad maar regenen dat het deed. Nederland zou er jaloers opworden. In de avond hebben wij een dansvoorstelling gezien en de dag rond gemaakt met een heerlijke fles Bintang oftewel het lokale Heineken.
Dat mocht ook wel want inmiddels was het weer heet en klam. Nog twee dagen in dit mooie "Zandvoort" en dan gaan wij naar Sedimen. Daar zal wel niet veel zijn, maar dan komt het volgende bericht uit Lovian. Dat ligt aan de noordzijde van Bali.

Ook in Bali kennen zij de zogenaamde "Delh-belly" oftewel "bad stomach". Nelly is al het slachtoffer. Maar vreest niet wij zweten lekker door, trouwens lekker die AC in de nacht.

Groeten van Theo en Nelly.
Wij genieten wel, werk ze!!!

• 27 Juli 2010 - 05:20

FransMelchers:

Lieve Nellie en Theo,
    Jullie zijn al weg/aamgekomen.

Heel fijne vakantie!

Ik vind het heel erg leuk en interessant om jullie reis aan de hand van het reisverslag te kunnen volgen. Lijkt mij een bijzonder mooie maar zeker ook interes- sante reis!

Heel veel lieve groetjes,

Frans

• 27 Juli 2010 - 07:23

Johan:

Jullie zitten toch niet in hetzelfde hotel als wij? Soms 's avond gitaarmuziek uit het huisje op de sawa. Midden in UBUD is een boek/muziekhandel met daarboven internet mét AC. Er is een adequate dokterspost in UBUD (eigen ervaring). Sedimen ken ik niet; Lovina Beach wel. Lekker wind van zee! Pas op met wandelen over de stoepen daar. Veel gaten en veel hoogte verschillen. Ik heb daar een T-shirt gekocht met de tekst: "I don't want no F.... BEMO"

• 27 Juli 2010 - 07:38

Len:

Heel veel plezier in Bali, blijf gezond, geniet en blijf schrijven svp, hartstikke leuk! Wij ploeteren hier verder.

Len en Dees

• 27 Juli 2010 - 08:12

Annet De Grunt:

Hoi Theo en Nelly,

Geniet van jullie mooie vakantie. Hier valt inmiddels ook de nodige regen en we blijven nog even doorwerken. Dank voor jullie reisverslag, ben benieuwd hoe de reis verder verloopt.

Hartelijke groeten,

Annet

• 27 Juli 2010 - 08:24

Sabine:

Wat leuk zo'n reisverslag, ik lees het met veel plzier! Geniet van jullie welverdiende vakantie.

Groetjes, Sabine

• 27 Juli 2010 - 08:28

Inge En Pieter:

fijn dat er een berichtje van jullie is, we dachten maar geen nieuws is goed nieuws. Met het einde van de vierdaagse is ook het goede weer vertrokken, alhoewel er nu wel een klein zonnetje doorbreekt.
    Wij zijn vrijdag nog naar de intocht wezen kijken, wat een drukte. Volgend jaar weer op ons vaste plekje met jullie bij de kapitelweg, daar is het rustiger en gezelliger. Daarna nog even genoten op het Habana strand.
    Ik het het weekend gewerkt, en heb nu 'weekend'. Tijd voor mail, administratie en boodschappen!
    Gisteren sprak ik Ine nog: ze heeft haar arm gebroken in een bizar treffen met een schotse hooglander. Ze vertelt het jullie vast nog.
    Geniet van de Bintang (met mate...!) en alle prachtige plekjes. We wachten op volgende verhalen.
    Kus Inge en Pieter

• 27 Juli 2010 - 09:14

Ine:

in de natuur wandelen bleek levensgevaarlijk! ben aangevallen door jonge stier en zit nu met een gebroken moeilijk woord, in het schoudergebied.volgende keer weer op leeuwenjacht of olifanten/kamelentoer, blijkt veel veiliger.van dat werken komt voorlopig niets.maar genieten kan gewoon doorgaan!

• 27 Juli 2010 - 09:52

José Raaijmakers:

Hallo Theo en Nelly,
    Wat verrassend een reisverslag van jullie te lezen uit het verre Indonesië!!!!
    We zullen jullie zeker volgen! Wij blijven een beetje dichter bij huis: de Eifel, ook mooi en misschien ook wel veel regen!!!!
    Wij wensen jullie een hele fijne reis! Veel groeten en tot ziens!

Wil en José

• 27 Juli 2010 - 13:24

Christina Peeters:

Hi Nelly en Theo,

Jullie zijn weer goed op dreef. Wat heerlijk verzorgd is zo,n arrangement; je kunt zo niet anders dan genieten. Ik kijk uit naar de volgende belevenissen op schrift.
    Een beetje meeliften heet dat!

Liefs, Christina

• 27 Juli 2010 - 21:40

Karien:

Hoi papa en mama,
    Ja, ook al zit ik ook ver weg, toch zat ik ook te wachten op een teken van leven! Jullie genieten al goed van het vakantie-gevoel met mooie dansen en een heerlijk biertje. Hier geen vakantie-gevoel, maar ook wel een biertje of eigenlijk een wijntje (ik ben trouwens al over op de rode wijn!).
    Blijf lekker genieten en maak vooral ook heel veel mooie foto's!
    Groetjes uit het winterse Afrika,
    xxx Karien

• 27 Juli 2010 - 22:12

Els:

Selamat tidur. Waarschijnlijk zijn jullie al weer aan opstaan toe onderhand.
    Fijn om te lezen dat jullie goed aangekomen zijn en dat jullie al heerlijk hebben genoten van een heerlijke Bintang en het uitzicht op de sawa.
    Enne,hoezo teveel foto's van Balinese danseressen....Ik verheug me er alweer op!!!!!!
    Een hele goede tijd,lieve groeten els en sjef

• 29 Juli 2010 - 08:05

Frans Cuppen:

Hallo Theo,
    Bedankt voor je (traditionele) mailtje van afgelopen woensdag. Ik geniet net als veel collega's ook van jouw vakantiereisverhalen.Ik wens jou en Nellie een hele fijne vakantie en een mooie rondreis.
    Groeten, Frans Cuppen

• 29 Juli 2010 - 12:01

Marion Evers:

Hoi Theo en Nelly,

Geniet van jullie heeeeeeerlijke vakantie, inmiddesl hebben wij ook regen gehad hoor!!!
    Ik blijf julli volgen!!!!

Geniet, groetjes Marion

• 31 Juli 2010 - 10:35

Marjan:

Hoi Theo en Nelly,

we stonden vrijdag dus gewoon te laat op de stoep om jullie nog te zien....Intussen zijn Jans, Roger en ik weer verenigd in Kathmandu, ben al aan het verven geslagen en heb er zin in om er iets van te gaan maken dit jaar. Jans heeft nog een week vakantie dus kunnen we lekker veel films kijken.

Geniet van de reis, ben benieuwd naar alle avonturen!

Liefs,
    Marjan