Heet Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Theo Jaarsveld - WaarBenJij.nu Heet Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Theo Jaarsveld - WaarBenJij.nu

Heet Bali

Door: Nelly

Blijf op de hoogte en volg Theo

01 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

Hallo allemaal,
We zijn inmiddels in het noorden aangekomen. Gisteren vanuit Sidemen in het oosten vertrokken en met een prachtige tocht over de kraterrand van de vulkaan Batur met uitzicht over het meer hier in Lovina aangekomen. Onderweg hebben we nog geluncht bij een lokaal gezin en ik moest me echt inhouden om niet alle versgebakken pisang goreng ( gebakken banaan) op te eten! (mijn maag was nog niet in orde...)
Maar gelukkig werd het restje ingepakt in bananenblad meegegeven!
We noemden dat altijd " doggybag".

Pura ( = tempel) Batur met veel mooie godenbeelden en tempels met wel 10 daken op elkaar bezocht en Pura Beji in Singaraja was ook erg mooi met veel beelhouwwerk in zacht roze steen.
Vandaag met de bemo ( lokale bus) naar Lovina gereisd, de meeste plek werd ingenomen door een paar enorme rieten manden op de achterbank en op het dak.Theo mocht luxe voorin naast de chauffeur. Ze zijn hier trouwens erg behulpzaam en schromen niet om Theo een handje te geven bij de tempeltrappen of instappen van auto.
Ons vervoer van en naar de volgende plaats is ook uitstekend geregeld en ze komen stipt op tijd. Geen Nijmeegs kwartiertje of Indiase tijd!

Morgen hopen we voor het eerst iets Boeddhistisch te zien in dit zeer hindoeistische Bali, het land van de 30.000 tempels, en dan nog niet eens alle huistempels meegteld; zelfs op elke straathoek vind je enkele tempels.
Onderweg hebben we ook een traditioneel Bali Aga dorpje bezocht, aanhangers van een oude vorm van het Hindoeisme; er zijn nog 3 van deze dorpen in Bali, helaas intussen erg toeristisch geworden. Het dorp aan het Baturmeer is erom bekend dat ze hun overledenen gewoon aan de rand van het kratermeer leggen, dus geen crematie of begrafenis.( het duurt iets langer voor de lijken vergaan...) Er wordt niet gepraat over geuren bij deze temperaturen!

Groeten, Theo en Nelly.

  • 01 Augustus 2010 - 11:14

    Ine:

    ben benieuwd naar de roze steen, dus naar de foto's. har is mijn broeder en ikzelf ben in regenboogkleurtjes gekleurd. gelukkig helpt noreen me met het oppassen op jasmijn.dat is de mooiste dag van de week! en genezen maar. liefs het gaat goed hoor, ine

  • 01 Augustus 2010 - 19:52

    Pieter En Inge:

    Lieve Theo en Nelly,
    Geweldig om jullie verhalen te lezen, blijkbaar zijn er altijd weer meer tempels om te bezoeken. We hopen dat het langzaam beter gaat en anders willen wij de pisang goreng wel eten.
    Pieter en Inge

  • 02 Augustus 2010 - 08:10

    Christina:

    Hoi Nelly en Theo,

    Wat een indruk moet die tocht over de kraterrand met uizicht op het meer op jullie gemaakt hebben.
    Van die foto van de groene sawahs (boven) kan ik al niet genoeg krijgen. Prachtig!
    Jeetje wat een reis.

    Tot later, Christina

  • 02 Augustus 2010 - 08:15

    Johan:

    Nu ik jullie verhalen lees zie ik het allemaal weer met veel plezier en enige heimwee terug.

    Toch apart om op de rand van zo'n enorme krater te staan (met meer). Je ziet dan de huidige kleine vulkaan met de lavastromen van 2000. Ik vond het indrukwekkend. Singaraja vond ik prachtig. Helaas hadden wij geen echt mooi weer toen. Kijk eens op de Indonesiche flappen; daar staat de tempel ook op.

    Veel plezier,

    Johan


  • 02 Augustus 2010 - 19:09

    Els:

    leuk om jullie verslag weer te lezen. Heb ik echt even nodig om me in andere sferen te wanen. Heel veel plezier,lieve groeten els en sjef

  • 02 Augustus 2010 - 21:21

    Karien:

    Helaas zal ik iets langer moeten wachten om alle mooie foto's te zien, maar dat maakt ze vast en zeker niet minder mooi. Dus blijf vooral schieten :)
    Maar wat lees ik nou, ziek geweest? Hopelijk niet te erg...
    Mijn weekend was ook erg leuk, heel veel penguins gezien en zelfs een walvis gespot. Morgen weer naar Kayamandi, en hopelijk heb ik daarna weer tijd om ook mijn avonturen weer op mijn weblog te plaatsen.
    Maar het blijft leuk om ook jullie verhalen te lezen :) Heel veel plezier in het hindoeïstische/ boeddhistische Bali.
    xxx

  • 03 Augustus 2010 - 06:36

    Myriam:

    Hallo Theo en Nelly,

    Vanaf m'n werkplek geniet ik van jullie reisverhalen. Ik wens jullie nog een heleboel mooie avonturen. Hier lijkt de zomer een beetje voorbij... Nemen jullie de zon mee?

    groetjes Myriam

  • 03 Augustus 2010 - 13:28

    Theo Raaijmakers:

    Hallo Nelly en Theo,

    Even laten weten dat ik met jullie meereis vanuit Bolivia!! Ik ben best wel een beetje jaloers geloof ik.... Maar misschien komt het er nog eens van voor mij; ik heb wel een uitnodiging om naar China te gaan, en daar wil ik zeker een keer op ingaan. Er is nog zoveel te zien, en elk nieuw land, elke nieuwe cultuur is een verrijking voor ons allen. Ik hoop dat jullie nog veel zien en veel genieten en veel leren!! Veel groeten en de allerbeste wensen!!

    theo

  • 04 Augustus 2010 - 12:07

    Vera:

    Geniet ervan!

  • 04 Augustus 2010 - 15:34

    Frans:

    leuk verslag Nelly en ook Theo natuurlijk!!Geniet er maar lekker van die komende 13dagen vliegen zo voorbij. Ik moet nog 5 dagen werken en dan heb ik eindelijk ook vakantie. Groeten uit Niel. En niet meer ziek worden he.

  • 09 Augustus 2010 - 07:14

    Annet De Grunt:

    Hoi Nelly en Theo,

    Leuk weer iets van jullie te lezen. Mooi reisverslag, wat een ervaringen allemaal. Geniet van de vakantie,

    Hartelijke groeten,

    Annet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Bali Lombok

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2010

" Zeevissen met de helm op"

05 Augustus 2010

" Vuurvliegjes"

01 Augustus 2010

Heet Bali

27 Juli 2010

Wij zijn er en de regen is opgehouden

11 Januari 2009

thuis met de Volkskrant
Theo

Actief sinds 05 Dec. 2008
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 36783

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

Alweer naar Barberton.

28 April 2015 - 21 Mei 2015

Opnieuw naar de 'goudstad' Barberton

23 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Nu op zoek naar het GOUD van Barberton

18 December 2013 - 06 Januari 2014

Alweer naar het zuiden

15 Mei 2013 - 31 Mei 2013

Op bezoek bij

30 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Terug naar Hlabisa

15 December 2011 - 14 Januari 2012

Back to Africa

23 Juli 2010 - 17 Augustus 2010

Bali Lombok

Landen bezocht: