thuis met de Volkskrant - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Theo Jaarsveld - WaarBenJij.nu thuis met de Volkskrant - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Theo Jaarsveld - WaarBenJij.nu

thuis met de Volkskrant

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

11 Januari 2009 | Nederland, Nijmegen

Lieve allemaal,

wij zijn weer thuis.....
Wij gingen nog even eten in Chennai, lekker Palak Butter Masala met een bak rijst en Nelly een heerlijke dosai. Bakje curd (=lekkere lokale yoghurt) als toetje. Tot besluit bij Egmore railway-station een kopje thee (lokale chai met een Indiase hoeveelheid suiker). En ernaast verkopen zij heerlijke bakjes custard (bakje met fruit en cake plus custard met bovenop room en kersje), vervolgens naar het station om nog wat foto's en video te maken.

En toen waren wij al weer zo bezweet van de hitte dat wij gingen afkoelen in de bar met AC. In de bar was Nelly trouwens de enige vrouw!!! Na het drinken van mango sap (je ziet de ober denken, "zo, zo, echt zonder alcohol) moesten wij echt de warmte weer in.
Gelukje was dat wij door Krisnakumar (onze vaste chauffeur) naar het vliegveld werden gebracht.

Na lang wachten konden wij om 1.50 a.m. met Lufthansa via Frankfurt naar A'dam. Tijdens het laatste stukje vliegen kregen wij zelfs een bruine boterham met kaas....
In Frankfurt wordt al grappend gesproken over wit asfalt. Nou in A'dam blijkt het nog kouder maar er zijn prachtige beijzelde bomen. En op Schiphol staan Karien en Vera al te zwaaien. Zoals gezegd prachtige terugreis door winters Nederland. En na een heerlijke douche slapen in een echt bed... Want bij de paters in India sliepen wij KEIHARD....

Heerlijk op zaterdag de echte Volskrant.. en een broodje van de Duitse bakker. En nu weer aan het werk na allereerst de ruim 3.000 foto's op de harde schijf te hebben gezet. En dan hebben wij het nog niet over de ruim 3 uur video.
Dus kortom Montessori school en UWV: "we are coming". Tot maandag.

• 11 Januari 2009 - 21:13

Len Van Der Burgh:

Sterkte jongens! Jullie zullen wel al in het kribje liggen, maar toch....
    fijn dat jullie het zo goed hebben gehad en goed dat jullie nog een staartje kou en sneeuw mee hebben kunnen pikken!

Tot gauw!!

• 12 Januari 2009 - 08:05

Marion Evers:

Goedemorgen Theo en Nelly,

Weer lekker geslapen in julie eigen bed met deze kou buiten is het wel heerlijk slapen onder de wol.
    Heb jullie site goed bijgehouden en ervan genoten.
    Nou Theo zie je misschien vandaag.

groetjes Marion

• 12 Januari 2009 - 12:12

Vera:

Fijn dat jullie er weer zijn! En naast al het werken en de kou wel lekker blijven nagenieten van jullie reisje!
    Liefs en een zoen.

• 26 Januari 2009 - 21:05

Frans De Gruijter:

Beste Theo,
    Ik heb met plezier je verhalen gelezen van de reis in India. Een hele onderneming!! Fijn dat je weer heelhuids thuis bent. Veel plezier met het terugkijken naar alle belevenissen!

met vriendelijke groet,

Frans

• 27 Juli 2010 - 22:08

Els:

Selamat tidur,maar waarschijnlijk slapen jullie allang of zijn al weer aan opstaan toe.
    Fijn dat de reis goed is verlopen en jullie al genoten hebben van een heerlijke Bintang en uitzicht op de sawa.
    Enne,hoezo teveel foto's van balinese danseressen.....nooit genoeg toch? Ik verheug me er al op!!!
    Heel veel groeten,geniet lekker veel groeten els en sjef