aangekomen - Reisverslag uit New Delhi, India van Theo Jaarsveld - WaarBenJij.nu aangekomen - Reisverslag uit New Delhi, India van Theo Jaarsveld - WaarBenJij.nu

aangekomen

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

12 December 2008 | India, New Delhi

Beste iedereen,
ja hoor wij zijn er en zitten al lekker te zweten bij een temperatuur van derig graden. Lufthansa vloog prima op tijd en ook alle bagage is meegekomen.
Het hotel bleek zelfs te kloppen.

En vandaag hadden wij geluk, het is nl. volle maan en feestdag voor de Hindoes.
Wij zijn de Kapali tempel ingegaan en er eigenlijk niet meer uitgekomen. In de avond was er een grote pooja (offering) en na een boel muziek op schelle trompetten en trommels werden de beelden van Shiva en Parvati op stevige bamboestokken onder grote parasols rondgedragen in de tempel. En zij gingen daarna naar buiten door de hoofdpoort om het vuurwerk te aanschouwen. Tezamen met honderden andere mensen mochten wij dit zien. Toen op zoek naar het strand en daar een eettentje gevonden op Marine Beach.

Met de zeewind in de haren genieten wij van idli's en dosas. Heerlijk met een fles mangosap erbij.

Toen terug naar Egmore station en lekker douchen na de eerete dag met stof in de neus en de haren.

Het is weer helemaal India, het voelt als thuiskomen.

Groeten van Theo en Nelly.

• 12 December 2008 - 18:23

Inge+ Pieter:

Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Ik ben zonder problemen teruggereden vanuit Haarlem. Stond natuurlijk nog wel in de enige file van NL, door een ongeluk bij Utrecht.
    Wij hebben vandaag een nieuwe bril besteld- kan nog net voor 2008;)
    Fijn weekend en tot de volgende verhalen

• 12 December 2008 - 20:57

Ine:

nog half gammel, jullie smullen alweer van India. goed zo. Hier is het proesten niet van de lucht, maar ook ik ga naar 24 gr celsius.

• 13 December 2008 - 21:31

Karien:

Ik heb gisteren lekker Sinterklaas gevierd in Amstelveen, met uitzicht op Schiphol. En dan maar denken dat jullie al lekker in India zitten, ik ben wel jaloers hoor! Wel bijzonder om meteen zo'n puja mee te kunnen maken! En vanaf wanneer gaan jullie met de auto rondreizen?
    Dikke knuffel uit het ijskoude Nederland...

• 14 December 2008 - 11:52

Veer En San:

GEWELDIG!! Oh, wat vallen jullie lekker met de neus in de boter! Ik (en san) glunder(en) helemaal mee! Welkom thuis! Ja ja, foto's zat gemaakt zeker?!
    Wij hebben het heel goed gehad bij marjan en roger, warm welkom en errug gezellig! Gaan jullie mee ze opzoeken in Kathmandu???
    Liefs en groetjes en geniet! Namaskar.
    xxx

• 15 December 2008 - 08:18

Frans Melchers:

Theo, ik heb het al eerder gedacht met jouw koffie e mailtjes maar nu weet ik het zeker,je had schrijver moeten worden. Je hebt met dit verslag mijn verlangen naar India, cultuur en klimaat al opgewekt.Wat had ik graag met jullie in de tempel gezeten en deze feestdag bijge- woond en daarna op Marine Beach onder het genot van een Indiase maaltijd (met de zeewind in de haren) met elkaar gedeeld.

Theo, ik begrijp je gevoel heel erg goed dat het als thuiskomen voelt.Het is denk ik een beetje het tweede thuis voor jullie hele gezin!

Heel veel plezier.

Lieve groetjes Frans

• 17 December 2008 - 07:36

Toon:

Theo, en Nellie natuurlijk,

Het gaat zo te horen/lezen erg goed met jullie daar in dat verre India, voor jullie een soort van thuiskomen, bij volle maan, veel muziek en lekker eten, welverdiend.
    Ga er al deze weken van genieten, wij houden "de tent wel overeind", Theo heeft zelfs de KUDK vanuit India geregeld voor de achterblijvers, hiervoor dank.

Groet Toon.

• 17 December 2008 - 08:10

Henriette Sterken:

De donkere, koude dagen voor kerst zijn hier aangebroken. Een heel verschil met dat wat jullie momenteel ervaren. Heel fijne feestdagen en een goede reis!

• 17 December 2008 - 08:19

Anja De Ruig:

Hallo Theo en Nelly,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en natuurlijk goed te horen dat jullie je helemaal thuis voelen. Maar Theo, je komt toch nog wel terug hè? Maar eerst met volle teugen genieten hoor, dat is nu even belangrijker dan je werk.

Groetjes en heel veel plezier samen.

Anja

• 17 December 2008 - 09:15

Claudia Peters:

Leuk om ter onderbreking ff op jullie site te kunnen ''spieken'' Ik wens jullie een hele fijne tijd daar!

Kus

• 17 December 2008 - 10:31

Rob Kools:

Mooi zo, geniet beiden ervan en tot 2009

• 17 December 2008 - 13:21

Anne Van Gent:

hallo theo (en ook nelly), je was vertrokken voor ik er erg in had, je koffiemailtje verscheen vorige week keurig op tijd. Ik wil jullie nog een heerlijke reis verder wensen, geniet van alle lekkere hapjes en luchtjes en mensen en mooie dingen. Tot ziens in het nieuwe jaar.