we rijden op de snelweg... - Reisverslag uit Trichy, India van Theo Jaarsveld - WaarBenJij.nu we rijden op de snelweg... - Reisverslag uit Trichy, India van Theo Jaarsveld - WaarBenJij.nu

we rijden op de snelweg...

Door: Nelly

Blijf op de hoogte en volg Theo

18 December 2008 | India, Trichy

In een witte Ambassador ac verlaten wij Chennai. Onderweg stoppen we nog even bij een kunstenaarsdorp met een prachtige beeldentuin. Ook bezoeken we een folkloristisch museum, een soort openluchtmuseum over Zuid-India. Onze chauffeur heet Krishna Kumar en dat is ook de naam van de ondeugende hindoegod die de meisjes plaagt. In Mammalapuram staat de beroemde Shore Temple, na de tsunami van 2004 met een fikse muur omgeven maar nog steeds in volle glorie aan zee staand. De 5 ratha's, tempels in de vorm van strijdwagens, vind ik veel mooier,maar echt prachtig zijn het basrelief met de geboorte van de Ganges en verhalen in steen van de Ramayana. En niet te vergeten de enorme steen, die Krishna's boterbal heet. En dat alles in temperaturen van boven de 35 graden!

En daarna 7 uur op de zgn. snelweg naar Trichy. Max.snelheid 80km.per uur, maar onze chauffeur rijdt rustig 110! Met een uiteindelijk gemiddelde van 50km.per uur,want... wat dacht je van: voetgangers, overstekende koeien, kuddes met geiten, brommers tegen het verkeer in en motorriksja's. Grote gedeeeltes zijn niet klaar en dus 2-baans. Kun je mooi op de andere weghelft je net geoogste mais te drogen leggen, toch?

Vandaag wel drie hindoetempels bezocht in Trichy en geloof me, dat we al eelt onder onze voeten krijgen, want altijd moeten de schoenen uit! Voorlopig even genoeg Shiva's en Vishnu's gezien en wie hoorde ik toen zeggen: nee,nee, ik koop geen Ganesha's meer en scoorde toen de derde?!

• 18 December 2008 - 19:23

Karien:

Tja, dat is India! Ik kan me echt helemaal inleven in jullie verhalen, leuk hoor!
    En pap, niet te veel Ganesha's he! De kast staat al vol!
    Ik heb sinds vanmiddag half 6 ook vakantie! Nog een paar daagjes, en dan ontvluchten wij ook het Nederlandse. Maar India blijft toch wel bijzonder hoor. Geniet van al het moois, want wie weet wanneer/of je er weer komt.

• 19 December 2008 - 15:14

Inge En Pieter:

Jullie genieten met volle teugen zo te horen. Pieter heeft sinds vandaag vakantie, voor onze weinig plannen, veel aanrommelen en opruimen.
    Woensdag met Karien in de skoda naar de ikea geweest. Lekker gegeten en geshopt- alleen die tweede vitrinekast vergeten... maar die moeten jullie zelf maar gaan halen ;)
    Fijne dagen en lekker genieten

• 19 December 2008 - 17:12

Ine:

Je kunt nooit genoeg olifantengoden hebben!
    Ilse voelt beweging, dus heb ik weer wat rompertjes gekocht! Als jullie zo enthousiast vertellen loopt het water in mijn mond. Onion dorsays... Hars lievelingskostje. Breng er maar eentje mee!

• 21 December 2008 - 13:16

Lotje:

Hallo Theo en Nelly,
    Wat leuk dat ik jullie verhalen kan lezen. Karien tipte mij. Nu kan ik hier in het koude nederland toch een beetje van de warmte van het mooie India genieten. Ik wens jullie een hele fijne, bijzondere en mooie reis. En zal met veel plezier jullie berichten lezen. Groetjes Lotje

• 24 December 2008 - 10:18

Vera En San:

Jaja, wij hebben een mailbreak gehad, maar lezen zo snel jullie avonturen bij. Klikt het een beetje met de chauffeur??Kan ie een beetje Engels enzo? Geniet van de tempels, en de geuren en de kleuren enne wel eerlijk zeggen wanneer de vierde ganesha wordt verkregen?!!
    Liefs uit het gelukkig iets minder warme thailand, Veer en San