Ganesha in het wild - Reisverslag uit Hampi, India van Theo Jaarsveld - WaarBenJij.nu Ganesha in het wild - Reisverslag uit Hampi, India van Theo Jaarsveld - WaarBenJij.nu

Ganesha in het wild

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

03 Januari 2009 | India, Hampi

Ja en toen waren wij in Kalpetta aangekomen en hadden we een bijzondere belevenis toen wij verder reden naar Mysore, in een keer stonden er een stuk of zes olifanten langs de weg. Echte wilde en geen werkolifanten dus... Wij reden op dat moment gewoon op de doorgaande weg (wel dwars door een wildlife parc).
Wij hebben daarna genoten van de onwijs grote luxe van het paleis van de Maharadja van Mysore. De vloeren zijn van Italiaans ingelegd marmer uit Carara. En de koepels zijn versierd met de mooiste glas-in-lood ramen met o.a. afbeeldingen van pauwen.
De markt in Mysore was zoals voorspeld zeer kleurrijk. En ja op markten voelen wij ons zeer thuis en wij hebben daar en in de winkelstraten lekker geshopt. Want alles was op Oudjaar gewoon open.
Op Nieuwjaarsdag hebben wij een zijde-fabriek bezocht, een grote bak herrie van de weefgetouwen, maar mooi.... Er wordt in de zijde veel goud-draad verwerkt, de duurste sari komt al vlug boven de 1.000 EURO's
Na Mysore gingen wij op weg naar Hampi. Wij kwamen eerst in Chitradurga, een niet toeristische plaats. Wij blanken hadden dan ook volop bekijks.
Nog een halve dag verder ligt Hampi, een rotsachtig gebied met veel tempels en ruines uit het Viyanagar tijdperk (1300-1400). Dit allemaal in een heel groot gebied, dus ons loopje hebben wij wel gehad vandaag. Wij denken zelf zo'n 10 tot 15 km. te hebben gelopen. Ook al begonen wij redelijk vroeg het werd toch heet, maar een siesta tussendoor doet een mens goed.
Een van de pronkstukken is de stenen praalwagen, het beedhouwwerk gaat boven ieders voorstellingsvermogen uit, genieten gewoon.....
Morgen begint voor ons gevoel de terugreis, wij rijden nl. in zo'n tien uur naar Bangalore en dan door naar Chennai voor de laatste paar dagen. Wij gaan lekker terug naar die mooie tempel, want wij moeten nog bloemen voor Karien kopen (voor in de haren bij het dansen).

• 03 Januari 2009 - 20:16

Marieke:

Ha Nelly en Theo,

Prachtig om al jullie verhalen te lezen. Het lukt jullie steeds weer heel bijzondere plekjes te vinden. Fijn dat we zo mee mogen genieten.

Een heel gelukkig 2009!!

• 04 Januari 2009 - 11:29

Karien:

Jullie hebben toch wel een heleboel foto's gemaakt he?! Wij wel in Tunesie tenminste. Gisteren weer veilig thuisgekomen, maar die kou is hier wel sufferen hoor, dus geniet nog maar even van dat zonnetje.
    Ik kom jullie inderdaad vrijdag ophalen, als het goed is samen met Veertje! Nu hopen dat we niet te lang in de ochtendspits vast komen te staan... Tot dan!
    En owja, nog een heel gelukkig, kleurrijk, liefdevol en gezellig 2009!

• 04 Januari 2009 - 18:32

Inge En Pieter:

mijn zusjes zijn weer veilig in de nederlandse kou- nu jullie nog! Geniet nog maar even van de warmte. Hier wordt overal geschaatst, de sloot bij de turennesingel/ buske is zeer favoriet, zelden zoveel mensen gezien. Sander en Pieter hebben er ook geschaatst!
    Vrijdag naar Ede geweest- eerste chaotische dag, en de eerste diensten zijn alweer bekend!

• 04 Januari 2009 - 20:50

Thea Van Hest:

Hoi Theo en Nelly.
    Een gezond en gelukkig 2009. Nog veel plezier de laatste dagen en een goede reis naar huis.
    Groetjes van ons.

• 05 Januari 2009 - 14:42

Marion Evers:

Hoi Theo en Nelly,

Als eerste een gezond en gelukkig nieuwjaar gewenst.

Ik lees jullie berichten met veel plezier op het UWV, waar ik op dit moment ook erg mooi naar buiten kan kijken, de zon schijnt en de sneeuw blijft liggen, het kan natuurlijk niet tippen aan al dat moois wat jullie allemaal te zien krijgen, maak maar veel foto's, dan kunnen wij er ook een beetje van gaan genieten!!

Nog veel plezier, geniet ervan!!

groetjes Marion Evers
    voorzieningen Nijmegen